Biztosan a Kedves Olvasó is találkozott már olyan városi használatra kialakított kisautóval, mely méretéhez képest akár több parkolóhelyet is képes volt egyszerre elfoglalni, vagy a rossz kanyarodási ívének köszönhetően épp egy centin múlt, hogy mégis nekiment a kocsijának. Az egyterűeknél már korábban is ismert tény volt, hogy valamiért kimaradt felszereltségükből az index, sokszor maguktól váltanak sávot, a visszapillantójuk valójában sminktükör, a szabályos parkolást pedig egyenesen szabotálják.
Rövidesen mindez már a múlté, hiszen januártól többé nem lehet már sem új, sem pedig használt városi kisautóhoz, illetve családi egyterűhöz jutni, a régieket pedig kivonják a forgalomból. A balesetek és szabálysértések kiugró mértéke miatt a gyártók felhagytak az előállítással és a hatóságokkal közös vizsgálatot indítottak, mely során igyekeznek az eddig keletkezett károk pontos számát is meghatározni.
A vonatkozó statisztika felállítását a diszkrimináció elkerülése érdekében mindvégig titok övezte, így semmit sem lehetett megtudni az érintettek számát, korát, valamint nemét illetően - vagyis a 10 ezer főnyi 20 és 60 év közötti hölgyről kitartóan hallgatnak.
Mint a kiadott sajtóközleményből kiderült, a balesetek kivizsgálása során egyik esetben sem sikerült megállapítani a sofőr vétkességét, hiszen mindig akadt egy másik, logikusabbnak tűnő magyarázat, így kizárólag a gépjármű - feltehetően hibás gyártásból adódó - felelősségét lehetett csak megállapítani.
Az utolsó csepp a pohárban állítólag egy Daewoo Tico volt, mely kirívóan szabálytalan módon parkolt egy zebrán:
Lászlóvári Thoma Csongor
hírkommandós